Apresentação
| Editor’s Note / Nota do Editor | |
| Pablo Sotuyo Blanco |
Conferência principal
| Historical Documents or Colorful Fantasies? Interpreting the Musical Evidence in Thai Temple Murals | ABSTRACT |
| Terry Miller |
Palestras
| La música como lenguaje visual: examinando fuentes novohispanas | ABSTRACT |
| Antonio Baldassarre |
| Iconografia musical e performance através de fotografias: entre o recordar e o esquecer | ABSTRACT |
| Isabel Porto Nogueira |
Mesa Redonda
| MIMO - a new tool for musicological research | ABSTRACT |
| Arnold Myers |
| “With Almost Scientific Precision”. The impact and current relevance of the development of a methodology in the search for meaning in musical still-lives of the Dutch Golden Age | ABSTRACT |
| Debra Pring |
| ‘Cariculture’ in the 1890s | ABSTRACT |
| Clair Rowden |
| Music Iconography and the History of Ideas | ABSTRACT |
| Alan Davison |
| Organology as methodology to find realistic elements: musical instruments in Swiss marriage announcements and glass panels of the 17th century | |
| Dorothea Baumann |
Comunicações
| Popular youth culture in Contemporary Morocco and the re-imagining of the nation: a case study of hip-hop | ABSTRACT |
| Cristina Moreno Almeida |
| Female string duo of the Palace of Khulbuk | |
| Veronica Meshkeris, Aygul Malkeeva |
| Dance and music in India as experienced and reported in paintings by two 19th century Hungarian painters: Ágoston Schöfft (August Schoefft) and count Manó Andrássy | |
| Ágnes Mészáros |
| Dançando na costa de Malabar | |
| Tércio Daniel |
| Music and Society during the Golden Age of Valencia: The symbolism of sculpted figures in Valencia’s Llotja de la Seda (Silk Exchange) | |
| Anna Cazurra Basté |
| The music-iconographic source to define cultural identities: faith, worship and popular traditions in the ierofania of the Crib scene. An intercultural prospect | |
| Anna Maria Ioannoni Fiore |
| Iconografía musical en la obra de Gregorio Vásquez de Arce y Ceballos | |
| Johanna Calderón |
| Dos ayacachtli (sonajas) empuñadas por una figura zooantropomorfa metida en una olla de pulque | |
| Luis Antonio Gómez Gómez |
| Una mirada a la danza en el Teatro de Revista mexicano | ABSTRACT |
| Ariadna Yañez |
| Paisajes dancísticos y sonoros. Una iconografía de la música y la danza: 1830-1960 | |
| Elizabeth Cámara |
| Pies, Pasos y Pisadas: Iconografía de las danzas de carnaval indígena en México | ABSTRACT |
| Fidel Romero Altamirano |
| Adriano Banchieri: origen de la devoción y de las acepciones iconográficas de Santa Cecilia y sus representaciones en cajas de órgano del mundo luso-brasileño | |
| Marco Aurélio Orsini Brescia, Rodrigo Teodoro de Paula |
| O portal da reverência eucarística no altar-mor da Catedral Basílica de Salvador: uma revelação pictórica | |
| Edmundo Pacheco Hora |
| Iconografia musical na sala do Capítulo do Convento de São Francisco em Salvador – Bahia | |
| Wellington Mendes da Silva Filho, Pablo Sotuyo Blanco |
| A civilização como projeto jornalístico: as imagens da música nos diários de Santos e São Paulo entre 1860 e 1920 | ABSTRACT |
| Diósnio Machado Neto |
| Um francês na Bahia a princípios do século XVIII: as impressões de La Barbinais das festas de Natal no Convento de Santa Clara de Salvador e de São Gonçalo do Amarante, representadas por François le Roux Durant | |
| Rosana Marreco Brescia |
| Ouvir Debret | |
| André Guerra Cotta |
| Três séculos de Iconografia da Música no Brasil de Mercedes Reis Pequeno: visualidade e construção de identidades na prática musical brasileira | |
| Beatriz Magalhães-Castro |
| Iconografia musical na “Relação dos magníficos carros...” do desfile em comemoração ao casamento dos Infantes de Portugal no Rio de Janeiro do século XVIII | |
| Mayra Pereira |
| A construção social dentro das casas de ópera no Estado de São Paulo entre 1870 e 1920: um estudo iconográfico | ABSTRACT |
| Ozório Christovam Bimbato, Diósnio Machado Neto |
| Por uma iconografia da música popular brasileira | |
| Pablo Garcia Costa, Beatriz Magalhães Castro |
| O Acervo Iconográfico de Frei Pedro Sinzig | |
| Rafael Registro Ramos, Mitia Ganade D'Acol, Diósnio Machado Neto |
| Estudo iconográfico das Bandas no sistema da produção cafeeira do Estado de São Paulo: 1870-1920 | |
| Fabiola Cruz Almaço Rosa, Diósnio Machado Neto |
| Iconografia musical dos meios de comunicação de massa: A Rádio Gazeta de São Paulo (Brasil) | |
| Juliana Marília Coli |
| Estratégias e atitudes estéticas, artísticas e pedagógicas na construção da identidade iconográfica do Grupo de Compositores da Bahia no contexto da história das artes na UFBA | ABSTRACT |
| Pablo Sotuyo Blanco |
| Iconografia da Batalha de Guararapes: a presença dos soldados músicos | ABSTRACT |
| Mary Angela Biason |
| Aspectos da Iconografia Musical do plafond do Salão Nobre do Teatro Amazonas: A Glorificação das Artes no Amazonas (1899) de Domenico de Angelis | ABSTRACT |
| Áquilas Torres de Oliveira, Luciane Viana Barros Páscoa, Márcio Farias Reis Páscoa |
| Angel musicians and Neo-platonic representation in Sixteenth-Century New Spain | ABSTRACT |
| Drew Edward Davies |
| Music and social relations in New Granada (present day Colombia) through iconographic sources: 1750-1850 | ABSTRACT |
| Egberto Bermúdez |
| O uso de fontes iconográficas em pesquisas na educação musical | ABSTRACT |
| Jusamara Souza, Lilia Gonçalves |